lørdag 23. mars 2013

CUBAN RYTHMS: VINALES

Den tredje byen vi besøkte på gruppeturen på Cuba var Vinales. En frodig sjarmerende liten by. Det regnet dessverre dagen vi kom så vi fikk ikke sett den fine postkortutsikten over byen på vei inn, men det klarnet dagen etter så da fikk muligheten. Det beste med Vinales var nok rideturen vi var på, selv om jeg fikk en utrolig treg hest. Vanligvis syns jeg det er mer enn greit å få hesten som ikke galopperer avgårde, men min kjære Negro (lærte navnet fordi den stadig ble ropt på fordi den var så treg) var i en klasse for seg selv. Prøvde såvidt å teste ut salsaferdighetene på det lokale kulturelle senteret men det gikk heller dårlig. Takten var helt annerledes enn på salsakurset, så jeg klarte ikke holde følge, eller huske trinnene for den saks skyld. Heldigvis var det flere på gruppa som meg (mange kjempeflinke også bare så det er sagt) så det endte med at vi dannet en lite ikke-cubansk dansering midt mellom alle de heftige salsadanserne. Det skal de ha, på Cuba vet de hvordan de skal bevege seg!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar