tirsdag 19. mars 2013

PUNTA UVA

Nå ligger jeg på et gigantisk rom (hvis man kan kalle det det) strengt tatt er det mer en leilighet, på et hostell i Punta Uva, Costa Rica. Når man booker enerom på hosteller så hender det at man må betale for to, derfor hadde hostellet gått ut fra at det kom to personer og har plassert meg i et rom med fire senger, hems, eget bad, eget kjøkken og terrasse med hengekøye. Kan ikke akkurat klage på det! Og etter en natt på 6-mannsrom i San Jose, der noen av hostelgjestene tok seg litt vel godt til rette, er det digg med litt privatliv.

Punta Uva er et rolig område 6 km fra Puerto Veijo, på den karibiske siden av Costa Rica. Det er 200 meter til stranden, to resturanter ligger like ved og det er to små supermarkeder i gåavstand. Det billigste skulle visstnok ligge 1 km unna, så etter jeg hadde vært en tur på stranden bestemte jeg meg for å gå dit. De nærmeste resturantene holdt stengt i dag så da kunne jeg likesågodt mekke meg noe selv på mitt eget kjøkken;) Etter å ha gått en god stund begynte jeg å bli litt skeptisk om jeg skulle finne noe supermarked, men idet jeg var i fred med å gi opp dukket det opp flere personer med handleposer. Jeg konkluderte med at jeg måtte være i nærheten, og det viste seg å stemme. Fikk handlet og begynte fornøyd på tilbakeveien. Men jeg hadde glemt at det blir mørkt ganske tidlig her nede så må innrømme at jeg skulle ønske jeg hadde hatt med lommelykt. 

Tilbake på rommet skulle jeg sette i gang å lage spaghetti, men tror dere ikke at det ikke var fyrstikker å oppdrive? De bruker gassovner her nede så da må man ha noe å tenne de på med. Så det endte med at det ble loff med ost til middag. 

Det som er veldig kult med dette hostellet er at det ligger midt inni jungelen. Jeg hører masse dyr utenfor og det er en konstant insektsumming. Kan se for meg at det blir fint å sovne til. Håper bare ikke at noen slanger eller andre ulumskheter kommer seg inn hit. Hehe.
xxx Miriam




2 kommentarer:

  1. Mamma og pappa var ikke fornøyde med vandringen i mørket, men det ser herlig ut! Kos deg!

    SvarSlett
  2. Haha, nei kan tenke meg det. Men nå har jeg leid sykkel så da er det tryggere:)

    SvarSlett